Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

vrijdag 11 december 2009

Blouse naar Rugzak - met uitleg!

We hebben ze vast allemaal wel. Van die favoriete kleertjes waar je kind al lang uitgegroeid is maar om een of andere reden kun je er geen afstand van doen...
Vandaag besloot ik om er iets mee te gaan doen. Teus is toe aan een leuke schooltas en dit blousje ben ik nog steeds verliefd op. De kleuren, de stofjes en zo heerlijk zacht!

I bet we all have them laying around somewhere. The favourite clothes of your child which are outgrown long ago...
Today I decided to do something with it. Teus needs a new schoolbag and I still love this blouse. De colours, the fabrics and so soft from wearing!
Ik ben begonnen met lostornen van de lapjes op de ellebogen en die heb ik op het voorpand weer vastgenaaid. Daarna heb ik de mouwen er af gesneden. Van de mouwen heb ik de rugbanden gemaakt (gewoon open knippen op de naad, in de lengte door midden snijden en de uiteinden weer aan elkaar genaaid tot lange strook. Deze in de lengte dubbel gevouwen op de goede kant en vast genaaid, omgekeerd en langs de rand doorgestikt). De knopenlijst tot de 3e knoop van onder vast gemaakt en vast genaaid. Mouwgaten dicht genaaid en de zomen aan elkaar genaaid. Rugbanden met spelden vast gezet en even getest op Teus tot ik tevreden was en daarna vast genaaid.

I started with taking the patches of the elbows and sew them on the front. Cut off the sleeves and change them into the bands (Just cut open on the seam, cut again lengthwise, sew together to a long band, fold lengthwise, good sides together and sew the long side, turn around and topstitch the long sides). I closed the front to the 3rd button and sew around. Sew the sleeveholes together. I tested the bands with pins first and when I was satisfied I sewed them on.
Het eindresultaat: De voorkant!

End result: The front!
En de achterkant!

And the back!
En een ontzettend blij jongentje (die zichzelf net met stift van een baard heeft voorzien...)

And one beyond happy boy (who just made himself a beard while colouring...)