Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

zondag 3 april 2011

Het was een drukke week...

Echt waar!
Ik heb het gevoel dat ik nergens aan toe gekomen ben
en dat ik niets gedaan heb.
Maar als ik dan even mijn agenda bekijk dan valt het reuze mee met dat niets doen!
Zo kwam er een berg zand voor het terras
wat binnen een uur omgevormd was tot een fort
met heuse gaten voor 'onze kanonnen'.

It was a busy week...
Really!
I feel like I haven't done much 
but when I take a peek at our calendar I know there was a lot going on!
There was a pile of sand for the terrace
which was turned into a fort in about an hour
with real holes for 'our canons'.


Ik ben begonnen met het uittekenen van de tattoo die ik heel graag op de binnenkant van mijn pols wil.
Ik praat er al heel lang over...
Dit jaar gaat hij er echt komen!

I started drawing the tattoo I want on the inside of my wrist.
I've been talking about this for years...
This year I'm going for it!


Cato's oude fiets brak in kleine stukjes en was niet meer te repareren.
Weer op jacht naar een nieuw fietsje wat via Marktplaats ed niet meeviel.
Uiteindelijk dus toch maar voor een nieuw fietsje gekozen...
Op de website staat 'voor 90% gemonteerd geleverd'.
Dus ik denk naief van Appeltje, Eitje...
Ja, na 3 uur ploeteren met honderd-en-een verschillende maten boutjes en schroefjes heb ik het opgegeven!
Papa mocht het klusje 's avonds afmaken...
En nu is Cato natuurlijk helemaal verliefd op papa en ben ik keihard van mijn voetstuk geklapt!

Cato's old bike gave up and we couldn't repair it anymore.
After quite a search for a second hand bike we gave up on that too.
We went for a cute new bike...
The website said it was delivered finished for 90%.
I figured I could fix the other 10%...
Well, after 3 hours of hard labour with hunderd-and-one different bold and screws I gave up!
Daddy had to finish the bike in the evening...
And now Cato adores her daddy even more and I am of no importance!


Youp en Zara hebben het na lang zeuren eindelijk voor elkaar.
Ik heb ze verwend!
Door en door!
Ze hebben zomaar een waveboard gekregen!!!
Kijk, zij vinden mij nu ineens wel weer helemaal cool!

Youp and Zara finally nagged long enough to win.
I spoiled them!
Huge!
I gave them waveboards, for no reason, just like that!!!
You see, now they think I'm totally cool!


Teus kreeg deze week een vogelhuisje.
En die moest gelijk opgehangen worden natuurlijk.
Helemaal boven in deze boom, mama!
En het is een geweldig plekje want hij heeft al bewoners ook.
Helaas heb ik de koolmeesjes nog niet op de foto gekregen.
Die zijn echt snel!

Teus received a birdhouse this week.
Of course it needed a spot in the garden right away.
Way up in this tree, mom!
And it's a great spot since it already has residents.
Sadly I couldn't get the great tits in my shot.
They are very fast!


Teus had al gauw door dat ze zo hard heen en weer vliegen om een nestje te maken.
En ik vertelde dat ik vroeger onze grote hond James dan altijd buiten kamde zodat ze die haren konden gebruiken om hun nestje lekker warm te maken voor de baby vogeltjes.
Maar ja, James leeft niet meer en van een Jack Russel komt niet zoveel haar...
Weet je wat mam, knip mij maar lekker kort en dan geven we ze dat haar wel!
Slik!
Na 4 dagen vragen heb ik toegegeven en al zijn lange haren er af geknipt...

Teus sees a lot and he understood the birds were flying up and down to make a nest in his house.
I told him how we used to comb our big dog outside and the birds used all the hairs to make a nice and comfy nest for their baby's.
Well, James died and a Jack Russel doesn't give much hair...
You know mom, you could cut my hair short and give that to them!
Huge swallow!
After 4 days of asking I gave in and cut his long hair...


Heel stiekem tussendoor ben ik natuurlijk nog wel een beetje creatief geweest.
Ik heb een lekkere grote Granny gehaakt.
Ik denk dat ik nog een poosje door ga met al die gezelligheid
en hem dan over de bank hang.

Of course in between I have been creative a bit.
I crochet a big Granny.
I think I will crochet on for a while
and drape all this yummines over my sofa.
 

O ja, en we kregen een aanvraag van pleegzorg en hebben nu om het weekend een pleegzoon in huis.
En nee, daar vertel ik verder niet over en ik laat ook geen foto's zien waar hij op staat.
Mocht je meer willen weten over pleegzorg ben je natuurlijk altijd welkom om me te mailen!!!
Pleegouders zijn er nooit genoeg!

We also said yes to a foster-son, who will stay with us every other weekend.
I won't tell more about him and he won't appear in photos.
But if you would like to know more about foster-care you're always welcome to send me an email!!!