Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

zondag 17 april 2011

placemat voor onderweg

Het is een bijzonder weekend.
Nic is naar de andere kant van het meer om de verbouwing af te maken bij Kirsten.
Hij heeft Zara meegenomen.
En Youp ging bij opa en oma logeren.
Dan ben je ineens nog maar met z'n drietjes en is er extra tijd om leuke dingen te gaan doen!

This is a very special weekend.
Nico went to the other side of the lake to finish a rebuiling at Kirsten's place.
He took Zara with him.
And Youp went to opa and oma this weekend.
And then there's just three of us left and lots of time for fun things!


Zo wilde Cato graag kralen rijgen en na een klein beetje hulp heeft ze haar eerste hobby!
Inmiddels is ze bezig met nr.4! :)

Cato wanted to make bead necklaces and with a little help she now officially started her first hobby!
She's working on nr.4 as we speak! :)

En ik heb er twee gekregen! 
Daar word ik zó blij van!

And I received two of them!
They make me só happy!


Tussendoor kroop ik achter de naaimachine.
Ik wilde iets leuks maken voor een 1-jarig meisje.
Dat helemaal in Amerika woont.
Het moest dus wel makkelijk op te sturen zijn!

In between I played with my sewing machine.
I wanted to make something for a 1yo girl.
Who lives in the USA.
So it had to be something easy to send!


Toen ik dit blogje las van Gwenny Penny wist ik het!
Een placemat voor onderweg!
When I read this blog of Gwenny Penny I knew it!
 A place mat 'on the go'!


En dus ging ik op zoek naar stofjes met leuke printjes
zodat er steeds iets nieuws te ontdekken valt voor de kleine.
Met een zakje voor een servetje, bestek en evt. een klein speelgoedje.
Even oprollen en hij verdwijnt zo in de luiertas.
En je hoeft je nooit meer zorgen te maken wie er voor jou aan dat tafeltje zat...

And so I picked a couple cute prints
so there's lots to discover for the little one. 
With a pocket for a napkin, fork, knife and spoon and if you wish a favorite toy.
Easy to roll up and put in the diaperbag.
And you never have to wonder who was at the table before you...


Ik weet het, de mijne ziet er heel anders uit als het voorbeeld...
Ik heb altijd nogal moeite met beschrijvingen netjes opvolgen...
Maar als je behoefte hebt om te weten hoe ik deze gemaakt heb
dan maak ik er met plezier nog eentje van de week
en zorg ik voor stap-voor-stap foto's! :)

I know, mine is completely different from the example...
I have a hard time following tutorials as they are written...
But if you want to know how I made this one
I'll be happy to make another one this week
and take step-by-step photos! :)