Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 13 december 2011

Vreemde vogel

Zoals de meesten inmiddels wel weten 
wonen wij in een oude boerderij.
Daarbij hoort natuurlijk ook een tuin
of een erf, zoals dat vroeger heette...
Daar scharrelt van alles rond
zoals onze eigen kippen
maar er komt ook allerlei ander leuks langs.
En dan maak ik gauw een foto en zoeken we even op welk soort dat nu eigenlijk is.

We live in an old farmhouse
and we have a nice garden.
We have our own chickens 
but there are also a lot of other birds visiting.
When we see someone new I like to take a photo
and with the children we go through the books to see which one it is.

Zo hebben we in de afgelopen jaren merels, roodborstjes, mussen,
zwanen, duiven, eksters, koolmeesjes en een lepelaar op visite gehad.
Die zoek je dan zo even op...

In the past years we've hosted blackbirds, swans, doves, robins,
magpies, great tits and a spoonbill.
You can just look them up...


Nu zat ik van de week aan mijn keukentafel
met een kopje thee
te genieten van mijn uitzicht
toen er wel een heel vreemd vogeltje in mijn huisje wilde gaan kijken...

Last week I sat at my kitchen table
enjoying a cup of tea
and my view
when a truely strange bird tried to look into my birdhouse...


Kun je het niet goed zien?
Iets dichterbij alstublieft?
Ik kon mijn ogen ook niet geloven, hoor!

Can't see it yet?
Need a closer look?
I couldn't believe my eyes either!



Ik laat 's middags uit school gelijk de foto aan Youp zien
met het Grote vogelboek er bij
waar echt Alle vogels in staan
met de mededeling dat ik deze niet kon vinden...
Of hij even wilde kijken voor mij?

After school I showed this photo to Youp
with the Big book of birds
that has Every bird inside
with the message I couldn't find this one...
If he wanted to look it up for me?
Met enorme ogen keek hij me aan
en toen zei hij:
Domme gans!
Nou, die kon ik  ook niet vinden toevallig...

He looked at me with huge eyes
and then he said:
Silly goose!
Well, I couldn't find that one either...