Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

zaterdag 17 november 2012

FNSI - Go To Top

Gelukt!
Friday Night Sew In was een succes!
Heb je meegedaan? Ik ben heel benieuwd wat jij gemaakt hebt, hoor!

Made it!
Friday Night Sew In was a succes!
Did you sew along? I can't wait to see what you made!


Patroon: Go To-Top van Lil Blue Boo 
Stof uit voorraad, waarschijnlijk minstens 2 jaar oud...

Pattern: Go To-Top by Lil Blue Boo
Fabric from stash, at least 2 years old...


Het patroon is echt heel makkelijk te naaien
alleen was het niet groot genoeg voor mijn enorme uit de Westfriese klei getrokken lijf dus heb ik wat centimeters toegevoegd hier en daar...
Op zich een succes, het shirt zit heerlijk, onderaan sluit hij netjes aan en boven heerlijk wijd,
helemaal wat ik in gedachten had!
Alleen die halslijn... Die mag wel wat smaller!

The pattern is really easy to sew up
it just wasn't big enough for my shape so I added a couple centimers here and there...
For a start a succes, the shirt feels wonderful, tight on the bottom and lovely wide at the top,
really what I had in mind!
Just the neckline... That could have been smaller!


 Ach, voor een eerste shirt met een nieuw patroon ben ik heel tevreden
en ik zie mezelf al snel op zoek gaan naar nog een lap tricot!
Toch jammer dat de temperatuur nu rond het nulpunt ligt en ik echt wel wat dikkers aan moet, wil ik een beetje op temperatuur blijven... :)

Oh well, for a first shirt with a new pattern I'm pretty much satisfied
and I can see myself looking out for another piece of stretch fabric soon!
Too bad temperatures are close to freezing and I really need to wear warmer clothes now if I want to stay warm and comfy... :)

 
Ja, het mooiste stukje...
Hihi, ik heb mijn label in de halslijn achter genaaid.
Echt, toen ik dat deed voelde ik me net een klein kind op de kade, uitkijkend naar Sinterklaas.
Ja, we gaan zo weer naar Monnickendam, hij is onderweg!!!

And the best part...
I sewed my label on the back of the neckline.
Really, I felt like a child, looking out for Sinterklaas (a little like Santa Claus) to arrive. 
Yes, we're about to leave to Monnickendam, he's almost here again!!!